پاورپوینت بررسی مرکز طراحی و هنر آرونُف اثر پیتر آیزنمن
بخشی از مطلب برنامه پیتر آیزنمن در مرکز طراحی و هنر آرونُف، سازماندهی مجدد 13،400 متر مربع فضای موجود و اضافه کردن 12،000 متر مربع فضاهای طراحی شده، از جمله کتابخانه، سالن تئاتر، فضاهای نمایشگاهی، استودیو و محیط های اداری بوده است. این طرح، اتحادی میان مدارس طراحی، هنر، معماری و برنامه ریزی شهری ِ دانشگاه سین سیناتی در اوهایو بوده است.
مرکز طراحی و هنر آرونُف ؛ پیتر آیزنمن و فضاهایی مغشوش
برنامه پیتر آیزنمن در مرکز طراحی و هنر آرونُف، سازماندهی مجدد 13،400 متر مربع فضای موجود و اضافه کردن 12،000 متر مربع فضاهای طراحی شده، از جمله کتابخانه، سالن تئاتر، فضاهای نمایشگاهی، استودیو و محیط های اداری بوده است. این طرح، اتحادی میان مدارس طراحی، هنر، معماری و برنامه ریزی شهری ِ دانشگاه سین سیناتی در اوهایو بوده است.
در حقیقت، طرح پیتر آیزنمن، بخشی از طرح جامع و بلند پروازانه ی دانشگاه سین سیناتی همراه با معمارانی چون فرانک گری، مایکل گریوز، پِی کاب فِرید و ونچوری اسکات براون می باشد.
آیزنمن در دهه 70، همراه با مِیر، هدوک، گریوز و گواتمِی، به عنوان عضوی از گروه " نیویورک فایو " در میانِ عموم مردم شناخته شد. آیزنمن که در درجه اول، یک نظریه پرداز محسوب می گشت، به پیشتازی در صنعت ساخت و ساز بدل گشت و با استقبال طیف گسترده ای از آرا و عقایدِ گوناگون مواجه شد.
به نظر می رسید که مردم اوهایو، وی را دوست می داشتند و پروژه های سخاوتمندانه ای در کلمبوس و سین سیاتی به او پیشنهاد کرده بوده اند. به هر حال، هنگامی که شما نیز در شهری شبکه بندی شده با فضاهایی سنگین، غم افزا با رنگ های دلتنگ کننده ی ماسه ای بزرگ شده باشید، از معماری که از شبکه بندی ِ صحیح بگریزد و رنگ هایی چون مداد پاستل های کودکان را به کار گیرد، حمایت می کنید.
پاسخ آیزنمن به شکایت کنندگان فضاهای " مغشوش و گیج کننده " در پلان های غیر متوازن ِ وی چنین می باشد: " این دقیقا همان چیزی ست که من همواره در پی ِ به دست آوردن آن می باشم ؛ جابجا کردن موضوع و وادار نمودن آن در تبدیل به معماری کانسپچوال. ما در حقیقت به تغییر روابط میان بدنه اصلی معماری می پردازیم. بدن در چنین مواجهه ای، پیامی به مغز می فرستد و می گوید : " یک دقیقه صبر کن، من به تطابق نیاز دارم ؛ به چیزی که درک کنم چه اتفاقی بر من افتاده است. "
جابجایی و جانشین سازی ِ موضوع در طرح مرکز طراحی و هنر آرونُف به اوج خود رسیده است. هیچ برنامه ریزی و سازماندهی ِ خاصی در چیدمان فضاها به چشم نمی خورد. بازدیدکنندگان ِ این بنا، ناکام از پیدا نمودن موقعیت یابی ِ صحیح و یا محدوده ای مرکزی در ساختمان، همچون دانشجویان تازه وارد به دانشگاه گیج و سرگردان، به گردش می پردازند.
آیزنمن در وصف فرم های مرکز آرونُف می گوید : " الفبای این طرح، از خطوط منحنی ِ زمین اطراف آن و طرح V شکل ساختمان ِ موجود آن گرفته شده است ؛ رابطه ای پویا میان این دو فرم که فضای میانشان را سازماندهی کرده بود و من آن را یافتم. "
طراحی منظرِ دانشگاه سین سیاتی که بر فراز تپه ای زیبا واقع شده است، توسط همکاران هارگریوز طراحی گشته و در اطراف این مرکز هنری، فضاهایی ساده اما جذاب همراه با درختانی ظریف و زیبا، شکل گرفته اند.
کلمات کلیدی مرتبط: پاورپوینت ,بررسی مرکز طراحی ,هنر آرونُف ,اثر پیتر آیزنمن ,برنامه پیتر آیزنمن ,مرکز طراحی و هنر آرونُف، سازماندهی مجدد , ,
پاورپوینت بررسی مرکز طراحی و هنر آرونُف اثر پیتر آیزنمن
تاریخ ایجاد20/09/1395 12:00:00 ق.ظتعدادبرگ: 24 اسلاید شامل نقشه ها و تصاویرقیمت: 5500 تومان